سرقت پایان نامه



                             بهروز فرهادیان - 
                                     bfarhadian37@gmail.com - 1394

 

 

سرقت پایان نامه

 

تا به حال انواع سرقت مشخص و راه های مقابله هم پیش بینی شده بود اما گاهی حوادثی پیش می آید که در تحلیل آنها تعجب و حیرت وجود دارد . یک روز به طور اتفاقی خبردار شدم که کس دیگری هم به عنوان نویسنده پایان نامه کارشناسی ارشدم از طریق دانشگاه شیراز معرفی شده است . تعجب کردم و علتی برای این کار نیافتم .

با پی گیری های بعدی معلوم شد قضیه صحت دارد و حتی در اینترنت هم منتشر شده است . نتوانستم علت این مسئله را دریابم  چگونگی آن را توجیه کنم .

درد و رنج و مشکلات نگارش پایان نامه پوشیده نیست . نگارنده هم روزها و ماه های متوالی با تلاش فراوان پایان نامه را به اتمام رساندم  ولی کس دیگری ، بدون زحمت خود را نویسنده می داند !

بزرگی در این است که حدود خود را بشناسیم و حق الناس را رعایت کنیم . با درازدستی به حقوق دیگران شرط انصاف رعایت نشده است . کسی که راهنمایی می کند تنها نقش استاد راهنما را دارد و نقشی در نویسندگی نخواهد داشت .سخت است که زحمات دیگران را به نام خود ثبت کرد . آیا استاد راهنما از این مسائل بی خبر است ؟ اگر چنین باشد وای به حال و روز دانشگاه شهید چمران اهواز ! هر چه به دست آید در برابر نادیده گرفتن حق دیگران ، ناچیز است .

شاید آنچه به عنوان نوشته های خود فرستاده ، پایان نامه هایی باشد که تنها نقش راهنما را داشته ! و عجیب اینکه پایگاه تخصصی هم با آنهمه موضوعات مختلف ، متوجه نشد !

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.