اولین پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش کشور


به نام هستی بخش - بهروز فرهادیان – خرداد 1394   bfarhadian37@gmail.com -   

 

اولین پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش کشور

 

            وفتی بنا شد اولین پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش کشور در شهرستان محروم مسجدسلیمان ساخته شود ، بسیاری باور نمی کردند مثلا می گفتند تهران با آنهمه امکانات تا به حال چنین کاری نکرده آنوقت چطور در شهری بی بضاعت و بدون امکانات چنین کاری صورت می گیرد . این حرفها مانع کار نمی شدند و اصل موضوع را پاک نمی کردند .

از افراد زیاد بخصوص گروه رایانه دعوت به همکاری شد ولی عدم بیکاری جواب همگان بود .  اما جواب منفی دیگران علت سکوت نمی شد . دلسرد نشدم و با توکل به خدا شروع کردم . آقای پورهاشمی که از اینترنت داران بود در راه اندازی پایگاه پیش قدم شد . پس از مدتی به تنهایی دست بکار شدم . رضایت خدا انگیزه اصلی بود . چاپ آثار معلمان که آرزوی قلبی بود به دلایل مختلف ، عملی نبود و راه دیگری طلب می کرد . نشر اینترنتی تنها راه به نظر می رسید و درنگ جایز نبود .

          بعد از ساعت کاری و بازدیدها ، تا نیمه های شب کار روی پایگاه انجام می شد . دستورالعمل ها و آیین نامه ها جزء موارد انتشاری بود و می توانست به آگاهی معلمان بیفزاید . بخش هایی نیز به آثار معلمان و دانش آموزان اختصاص یافت و آثار مفیدی منتشر شد . آیین نامه اجرایی مدارس ، آیین نامه مقاطع ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه و قانون تشکیل شوراهای آموزش و  پرورش از جمله آثار منتشر شده بودند . برخی همکاران نیز مقالاتی درباره سابقه تاریخی شهرستان مسجدسلیمان و اداره آموزش و پرورش نوشتند . برترین های کنکور که مسئله ای بی سابقه در شهرستان بود ، معرفی می شدند .

          کم کم سایر همکاران و دانش آموزان ، مشتاق به همیاری شدند و آثار گرانبهایی را ارائه کردند .  خوشنویسی  ، شعر و خاطره از جمله آثار بود . لذت حضور ، آشکار و آرامش و رضایت تامین می شد . فعال شدن همکاران هدفی بود که قدم به قدم شکل می گرفت و لازمه اینکار ، خودباوری بود . این احساس به حدی ارزشمند است که قابل مقایسه با چیز دیگری نیست .

          با شناخت هدف ، انگیزه بیشتری برای فعالیت بوجود آمد و اطمینان نسبت به فعالیت ها افزایش یافت . شان و جایگاه معلم بسیار فراتر از اینهاست و نمیتوان به فعالیتی خاص بسنده کرد . این اعتقاد اگر عینیت پیدا کند منشاء خیر فراوان خواهد شد . قانع شدن به فعالیتی حاص ، آغاز انحراف و لغزش کثیر است .

   فرصت مناسبی است تا از دوست بسیار عزیز آقای سیروس خدادادی معاون مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان و آقایان سید رسول موسوی و دکتر عباس حیصمی مدیران کل سابق آموزش و پرورش خوزستان که فرصت خدمتگذاری را برای نگارنده به وجود آوردند ، سپاسگذاری کنم و امید که توانسته باشم اهداف مفید آنان را محقق سازم .

          بر اساس آنچه ذکر شد ، احداث پایگاه اطلاع رسانی آغاز حرکتی وسیع بود که اندیشه و آگاهی طلب می کرد . اندیشه ای که معلم را نه مصرف کننده بلکه تولید کننده واقعی می داند و لازم است موضوع به جامعه گسترش یابد .

          به هر حال پایگاه اطلاع رسانی ابزاری بود برای معرفی "معلم" به جامعه و تا جایگاه معلم شناخته نشود ، مشکلات باقی خواهند ماند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.