ثبت اعمال


به نام هستی بخش  -  بهروز فرهادیان - اردیبهشت                                      bfarhadian37@gmail.com - 1394

 

 

ثبت اعمال

 

با دقت فیلم را نگاه می کرد و به رفتارها وسواس یود . از رفتارهای خوب لذت می برد و از رفتارهای بد ناراحت می شد . از هنرپیشه ای که می توانست نقشش را خوب اجرا کند ، خوشش می آمد . ولی فکر می کرد که همه آدمها که کار خوب نمی کنند . در این دنیا همه رفتاری می توان دید ولی نکته اینجاست که رفتارها ثبت می شوند . فیلمها رفتارهای ثبت شده هستند و بینندگان خود قضاوت می کنند .

چه بسا رفتارهایی که در فیلم دیده ، مورد تقلید قرار گیرد و عملا در زندگی اجرا شود . این است که هر چه در فیلم ها رفتار خوب نشان داده شود ، کیفیت بهتر است . از این زاویه ، ارزش کار هنرپیشه بحوبی نمایان می شود . هنرپیشه ای که نقشش را بخوبی اجرا کند فردی توانا است .

معمولا هنرپیشه ، فیلم خود را می بیند و نقاط قوت و ضعف را شناسایی و بررسی می کند تا بر تجربه خود بیفزاید . هنرپیشه های بزرگ با کسب این تجربه ها به بزرگی رسیدند .

آدمها هم هنرپیشه اند . هر کس سعی میکند عمل خود را خوب اجرا کند و بخوبی ثبت کند . ثبت اعمال اگر برای رضای خدا بود ، ارزش دارد یعنی عمل هر چند بزرگ اگر برای رضای خدا نباشد ، بی ارزش است . ارزش اعمال در این دنیا روشن نمی شود و عده ای هم همین موضوع را نمی پذیرند . اگر ثبت اعمال برای رضای خدا نباشد ، پاداش را از او نمی توان انتظار داشت . به هر حال برای هر کس عمل انجام گیرد ، پاداش هم از او قابل انتظار است .

صبر و تحمل تعیین کننده است و بدون آنها نمی توان به نتیجه رسید . صبر و تحمل هم ثبت می شوند و پاداش دارند و عمل به فرامین الهی بدون آنها ممکن نیست . همین که اعتقاد به ثبت عمل بوجود آید همه سختی ها قابل تحمل خواهند بود .

مشکل است که با وجود شیطان و وسوسه های مدام او ، اعمال فقط برای رضای خدا ثبت شوند ولی همه اطمینان و دلخوشی به الطاف کریمانه و رحم و بخشش اوست . عملی که با وجود وسوسه های شیطانی فقط برای رضای خدا به ثبت برسد ، جاودانی است و پاداش دارد .

اطمینان به آنچه اعتقاد شده به دلیل آموزه های آخرین پیامبر آسمانی است که آموزش های آسمانی اش بی عیب و نقص است .  این آموزش ها هم ثبت جاودانی اند . آرامش و صبوری نتیجه دل بستن به این آموزه های ثبت شده الهی است .

تفکر درباره ثبت اعمال و اینکه هیچ چیز نابود نمی شود انسان را صبور و راضی نگه می دارد و همیشه در پی اعمال نیک است تا پرونده ای قابل دفاع بسازد .

چه بخواهیم و چه نخواهیم اعمال ما ثبت می شوند و قبول یا نفی ما در اصل مسئله ناثیرگدار نیست و روزی مجبور به پاسخگویی هستیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.