دنیا

 

                             به نام خدا بهروز فرهادیان –  1391/6/20                            bfarhadian37@gmail.com -                                                                                               

 

دنیا

 

 

دنیا با همه گستردگی و تنوع ، آفریده خالقی است دانا و توانای مطلق که با حکمتی خاص به مدیریت پرداخته است . انسان مخلوق چنین خالقی است که در ایندنیا برای مدتی زندگی می کند . یعنی دنیا محلی است گذرا و موقت که انسان را برایزندگی در جای دیگر آماده می سازد .

دنیا زیبا و با معنی است اما باید دنیای دیگر را پذیرفت تا این معنا پیدا کند . این دنیا تنها راهی است برای خوبی و نیکوکاری . انسان با حضور در این دنیا می تواند به اعمال خیردست بزند . گوشه گیری و ترک مردم انحرافی است که در برخی رفتارها دیده می شود . برخلاف انتظار ، رشد انسان با گوشه گیری و انزوا حاصل نمی شود .   

رفتارهای انسان از نظر دین محدودیتهایی دارد که این محدودیت ها  مانع رشد هواهای شیطانی می شوند . این محدودیت ها در مسیر تعالی انسان است . این تعالی در همین دنیا به نمایش در می آید .

بر این اساس برخی به نیکی ها و رفتارهای خوب رو می آورند و کارهای نابجابرگزیده دسته دیگر است . یعنی انسان مختار است و قدرت اننخاب دارد . خدایی که اورا آفریده این قدرتها حتی قدرت نفی خود را به انسان داده است که این دلالت بر عظمتو صبر خدا دارد .

دنیا محلی برای شکفتن این استعدادها است و اختصاص به سرزمین خاصی نداردچرا که حد و حدود و مرزهای جغرافیایی ، اعتباری و قراردادی هستند .

بعد از مرگ این ها از هم جدا می شوند و سرنوشت دوگانه ای دارند . مرگ درواقع شروع زندگی واقعی است . زندگی ای که نوع  آن بستگی به این دنیا دارد . نیکی به دیگران ، رسیدگی به نیازمندان ، سرکشی به اقوام و وابستگان و . . . در این مسیر معنا پیدا می کند .

تعجب است که برخی این واقعیت را به فراموشی می سپارند یا نفی می کنند . افرادی که می میرند مدارک روشنی بر گذران زندگی است و انکارکنندگان رندگی جاودانه ، در این خصوص بیندیشند .

بعد از مرگ بدن متلاشی می شود و روح به حیات ادامه میدهد . زندگی جاودانه از این لحظه آغاز می شود .

         خواب دلیل روشنی است . در عالم خواب نگرانی ها و خوشحالی ها عمیق تر از بیداری است اما خواب موقتی است . مرگ خواب جاودانه ای است که نگرانی ها و مشکلات جاودانی را بدنبال دارد و پشیمانی هیچ فایده ای ندارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.